PerdanaMenteri Muhyiddin Muat Naik P0sting Beraya Di Rvmah, Sekali Ada Satv Gambar Bvat Ramal Mrah

PUTRAJAYA: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, penularan w.abak C0vid 19 dan kewujudan varian baharu dengan kadar j.angkitan lebih tinggi memb.antutkan ak.tiviti dan rutin harian yang berkehendakkan menyambut Aidilfitri tidak seperti kelaziman.

Perdana Menteri berkata, pada tahun ini, sekali lagi umat Islam negara ini terpaksa menyambut Aidilfitri di rumah sendiri seperti tahun lalu.

Sudah pasti, katanya, beliau juga seperti ibu bapa yang lain merasa s.edih pada pagi Syawal ini kerana tidak dapat bersama anak-anak dan menantu serta cucu kerana mereka dari lain daerah walaupun berada di Kuala Lumpur.

Alhamdulilah, di pagi Hari Raya Aidilfitri hari ini saya berkesempatan menjadi imam solat sunat Aidilfitri di rumah bersama ahli keluarga dan pembantu rumah dalam suasana yang lain daripada biasa.

Penularan w.abak C0VID 19 dan kewujudan v.arian baharu dengan kadar ja.ngkitan yang lebih tinggi telah memba.ntutkan aktiviti dan rutin harian kita yang berkehendakkan kita menyambut Aidilfitri tidak seperti kelaziman.

Tahun ini, sekali lagi kita terpaksa menyambut Aidilfitri di rumah sendiri seperti tahun lalu. Sudah pasti saya seperti ibu bapa yang lain merasa s.edih pada pagi Syawal ini kerana tidak dapat bersama anak-anak dan menantu serta cucu kerana mereka dari lain daerah walaupun berada di Kuala Lumpur.

S.edih dan s.ayu juga apabila takbir raya tahun ini hanya disahut jemaah yang terdiri daripada ahli keluarga, bukan seperti di masjid atau surau seperti mana sambutan sebelum w.abak ini melanda negara. Saya akui memang amat s.ukar untuk menahan perasaan ketika bertakbir dengan hanya bertemankan beberapa makmum.

Walau apa pun, saya amat bersyukur kerana kita di Malaysia masih dapat meraikan Aidilfitri dalam keadaan tenang tanpa ada perg.olakan. Masih boleh bersama keluarga terdekat dan masih boleh berhubung dengan mereka yang jauh menerusi telefon.

Sebagaimana orang lain, saya juga menggunakan teknologi seperti zoom untuk berhubung, menatap wajah dan berkomunikasi dengan ahli keluarga yang lain. Lepas juga rindu biar pun tidak dapat bersama menyambut Aidilfitri yang mulia ini.

Marilah kita sama-sama mensyukuri nikmat sebagai warga bumi bertuah ini tatkala negara lain dan dunia diuji dengan ujian yang amat g.etir.

Perdana Menteri pada masa sama mengajak semua masyarakat Islam sama-sama mensyukuri nikmat sebagai warga bumi bertuah ini tatkala negara lain dan dunia diuji dengan ujian yang amat getir.

“Semoga Allah SWT memakbulkan doa kita untuk melihat rantaian C0vid 19 ini dip.utuskan secepat mungkin dan kita dapat menjalani kehidupan seperti biasa,” katanya.

Satu Gambar Yang Dimuat Naik Buat Ramai Marah

Kredit : FBMuhyiddinYassin/Utusan

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Warung Kekayu

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*