Setelah Lama Berdiam Diri Bonda Rozita Buka Mulut Ceritakan Hubungan Dengan Menantunya DS Shahida

Memiliki rumah tangga yang bahagia adalah impian setiap pasangan yang berkahwin. Ia akan menjadi rumit sekiranya terdapat masalah dalam hubungan pernikahan, terutama hubungan kurang harmoni antara menantu perempuan dan ibu mertua.

Ibu kepada usahawan kosmetik sensasi Datuk Seri Aliff Syukri, Rozita Ibrahim menegaskan hubungan dengan menantunya, Datin Seri Shahida masih baik.Jelas Rozita, isu unfollow akaun Instagram tidak seharusnya menjadi topik perbualan hingga menjejaskan hubungan kekeluargaan mereka.

Saya bersuara sebab dah tak tahan dan penat, kalau orang lain unfollow, bercerai tak bercerai bagai orang tak berminat dan tak ada nak tahu sangat.Tapi bab Kri (Aliff Syukri) dengan Ida (Shahida) saya pun dipalit sama! Saya tak bersalah dalam hal ni.Tolonglah, kasihanilah, berilah kami aman dan jangan bebankan lagi Ida atau saya untuk masalah peribadi ni. Suka hati saya nak follow atau tak.Saya tak follow Ida, kecoh se-Malaya masa PKP, sedap gosip penghilang stres ya, nak tahu say gaduh dengan menantu, salahkan menantu… dia tetap anak menantu sayalah.Saya tak pernah burukkan Ida dan tak campur dunia luar. Ingat, dia tetap menantu saya hingga akhir hayat saya dan ibu pada cucu saya.Saya tak follow tak maksud saya gaduh… saya penat dihakimi oleh netizen,” tulis Rozita menerusi akaun media sosialnya pada Selasa.

“Saya tak pernah burukkan Ida dan tak campur dunia luar. Ingat, dia tetap menantu saya hingga akhir hayat saya dan ibu pada cucu saya.Saya tak follow tak maksud saya gaduh… saya penat dihakimi oleh netizen,” tulis Rozita menerusi akaun media sosialnya pada Selasa.”Berhentilah… dia sangat baik dengan saya, sampai sekarang!” katanya.

Tambah Rozita, hubungannya dengan Shahida masih baik.Sebelum ini kecoh di media sosial apabila netizen mula membabitkan Rozita dalam isu rumah tangga pasangan Aliff Syukri dan Shahida.

Hingga ada yang mendakwa Rozita seakan-akan memberikan bayangan punca keretakan rumah tangga anak dan menantunya.Sehubungan itu, Rozita berharap agar semua pihak menghormati keluarganya dan tidak membuat tuduhan melulu.

Tak payahlah tanya say follow ke unfollow ke, saya malas dan tak nak tengok semua anak saya di media sosial, semak otak je.Jangan soal saya benda-benda tak cerdik dan tak menguntungkan dan tak perlu sibuk fasal mereka untuk minta saya ulas,” tambahnya.

Mahligai Aliff dan Shahida dikhabarkan mulai retak sejak beberapa bulan lalu dan pelbagai spekulasi timbul berhubung situasi tersebut.

Hubungan istimewa menantu dan mertua adalah sama seperti hubungan istimewa ibu bapa sendiri yakni tidak batal wuduk bila bersentuhan dan tidak boleh dikahwini. Ini bermakna, martabat mentua adalah sama seperti ibu bapa.Selagi mana hubungan anak menantu dan mertua itu baik, maka selagi itulah keberkatan dan ganjaran pahala.

Kredit: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*