Amyzaa Adnan Kongsi Saat Terakhir Beliau Bersama Maya Undang Sebak

Dunia hiburan Malaysia semalam digemparkan dengan satu berita sedih apabila seorang penyanyi yang terkenal dengan lagu ‘Matahari’ meninggal dunia selepas bertarung dengan sakit k@nser.. Difahamkan, arwah menghidap penyakit k4nser berbulan-bulan lamanya. Alfatihah.

Kehilangan seorang sahabat sejati yang sudah seperti saudara sendiri pastinya meninggalkan kesan yang sangat dalam. Begitulah yang terjadi kepada pelakon Amyzaa Aznan apabila mengetahui teman rapatnya penyanyi dan pelakon Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari mening-gal dunia.

“Assalamulaikum. Kak Kaaia berada di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Jen4zah telah dibawa ke sini. Insya-Allah jenazah akan diselesaikan dan diuruskan esok pagi (pagi ini) dan akan bawa ke Machap, ke kampung Allahyarhamah.

“Syukur Allahmdulillah akhirnya Kak Kaaia dapat juga berjumpa dengan Allahyarhamah”
“Masa tengok jen4zah tu memang mata dia terbuka separuh, tapi Alhamdulilah selepas Kak Kaaia bisik kat telinga dia, Maya, Mija datang, dia tutup rapat mata dia lepas tu,” kata Amyzaa yang tidak dapat menahan sebak.

Amyzaa banyak menyimpan rahsia Allahyarhamah Maya dan tidak pernah sesekali berkongsi dengan sesiapa sahaja.

Tambah Amyzaa, dia bersyukur kerana diberi peluang berjumpa walaupun hanya jasad yang tidak bernyawa.

“Akhirnya dapat jumpa walaupun dia dah tidak bernyawa. Tapi takpa dapat juga jumpa, hilang rindu,” ucap Amyzaa dalam satu video yang dimuat naik ke Instagramnya.

Tambah Amyzaa lagi, sudah 13 tahun mereka tidak bersua, dan dia bersyukur kerana dia dan Didie Alias masih sempat ‘berbicara’ dengan jasad yang terbujur.

“Terima kasih sahabat, kau tunggu aku dan DD orang terakhir sampai. Terubat rindu. Walaupun hanya dapat berbicara dengan jasad.

Rata-rata pengikut dan rakan artis turut sebak dan menyedekahkan Al-Fatihah pada Allahyarhamah

muhd__kamaruddin Allahu. Sedih hati saya. Dia dah tak ada. Tak ada mood nak kerja delivery Foodpanda. Terfikir-fikir pasal kak Maya meninggal. Al-fatihah (dibaca) kak Maya Matahari. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

mis_aischa Pahal aku nagis nih. 😭 . Al fatihah.

shahhirwahab Inalillahiwainalillahirojiun, AL-FATIHAH

dhuha_dahlia Innalillahiwainahirajiun.. Smga ditmpatkn dikalangan org2 beriman.. Arwah sma sklh ngan sya.. SMKTU.jb..Arwah wakil sklh main hoki..orgnya baik dn peramah.. X sombong. 😭

johana776 Salam takziah. moga arwah ditempat kan dgn org2 beriman…ALfatihah…(dibaca)

VIDEO

Semoga Allahyarhamah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Sumber : GEMPAK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*