Nurul Zahid Tegur Mat Sajat Sound Bagi Kata Kata Padu Yang Win

Dalam kehidupan ini, sikap reda adalah tahap terakhir harus diterima setelah terlebih dahulu berusaha dengan segala kemampuan. Kalau seseorang menghadapi masalah yang perlu memilih antara dua alternatif yang sama kuat, hendaklah dia berhubungan dengan Allah SWT dengan melakukan solat istikharah supaya dicondongkan hatinya memilih yang lebih baik.

Dalam usaha mengharungi kehidupan, kita harus berasa senang menerima ketentuan Allah. Ketentuan itu umumnya disebut takdir pada asasnya membabitkan dua perkara. Pertama berupa nikmat yang pasti akan diterima manusia dengan perasaan senang dan dengan penuh kegembiraan serta kedua, bencana yang datang pelbagai bentuk.

Selepas isu Sajat bertelekung di Mekah tak lama dulu hebat dikecam, dia masih tak serik dan seperti sengaja undang diri untuk dijadikan bahan omongan netizen.Baru-baru ini, tular video menunjukkan Sajat bercakap besar mengatakan yang setakat ini, tak ada pun golongan pondan yang kena virus Covid-19 yang telah pun meragut ratusan ribu nyawa diseluruh dunia.

Cuba tengok, ada tak pondan kena corona? Tak ada lagi. Mana ada – Sajat.

Berhubung dengan kenyataan Sajat ini, anak presiden UMNO, Nurlhidayah turut kongsikan video Sajat ini di Instagram peribadinya dan meminta Sajat berhenti memberi kenyataan yang mencabar agama.Bukan tu je, Nurulhidayah turut memuat naik video dia sound Sajat. Video ini juga bertujuan sebagai bukti yang dia sudah pun menjalankan tanggungjawabnya untuk menegur Sajat secara terbuka.Ramai netizen yang turut bersetuju dengan teguran wanita yang lebih selesa membahasakan dirinya sebagai Kak Long ini.

Video Nurul Zahid ‘sound’ Sajat.

Nurul Zahid: STOP IT MUHAMAD SAJJAD KAMARUZ ZAMAN !! U way too much memalukan agama Islam! Agama yg kau pegang! Allahuakbar!! Kau ingat aku ada masa nak buat komen n mencemar duli marah kau kat SOSMED aku?! Aku pun ramai kawan pondan tapi masih lagi hormat agama Islam!This would be my first n last MARAH kau. At least aku ada bukti kat akhirat nanti aku dah tegur secara terbuka perangai jijik kau @nursajat23.Kita tak takut ker nanti kemungkinan ada dialog ni?.

“Kenal Sajjad?” “Kenal yaa Allah ..err..tapi kat social media jer” .. “Kamu tahu apa kesalahan dia?” “Tahu yaa Allah..” “Kenapa tak tegur?” “Takut nanti kena marah dgn manusia lain yaa Allah” “Takut dengan manusia ker takut dengan Aku pencipta dan pemerintah setiap inci alam Nurulhidayah??”

Semua seharusnya, tak kira kita siapa, sambil kita baiki diri kita jom kita cuba sampaikan dakwah. Berdakwah ni bukan la kena pakai tudung labuh sampai kaki, janggut sampai tanah baru berdakwah. NO! Dakwah adalah menyampaikan kebaikan berpesan2 kepada kebaikan. Apa yg berat sangat? Kiamat sangat dekat. Terlalu dekat 😭😭😭.

Hebat mana pun kita, jangan cakap besar. Dan jangan hina serta rendahkan orang lain.Kerana, kalau Allah nak jatuhkan kita, sekelip mata sahaja.Sekelip mata.

Sumber: Lobak Merah Via TeamVanillaDaily

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*