Bertudung Tapi Berskirt Pendik Haneesya Tampil Jelaskan Hal Sebenar

Nama model serta pelakon baru Haneesya Hanee sering berlegar-legar di media sosial dengan pelbagai isu. Sebelum ini kecoh apabila ibunya membuat laporan polis terhadap individu yang mengutuk anaknya itu dan kini tampil pula isu baru dimana penampilan Hanee seksi tapi bertudung mendatang rasa ketidakpuashatian ramai.

Hanee menjelaskan yang tidak berniat untuk memperlekehkan agama Islam apabila tampil memakai gaun pendek paras paha namun menutup kepala dengan selendang merah.

Haneesya, 19, diminta mengulas kutvkan netzen selepas tersebarnya foto dia bergambar dengan memakai tudung namun berskirt pendek. Netzen berpendapat tindakan itu seolah-olah mempersendakan agama.

Haneesya atau nama sebenarnya Sharifah Haneesya Sayed Sahlan berkata, apa yang dikesalkan apabila pemilik produk berkenaan memungkiri janji dengan berkongsi foto keseluruhan imej digayakannya di media s0sial.

“Saya tak b0doh agama dan saya tak akan memperlekehkan agama saya sendiri. Saya diberitahu gambar yang diambil cuma separuh dan sekadar nampak skarf. Itu saja tapi saya tak sangka gambar itu adalah gambar penuh.

“Sedangkan masa penggambaran saya dah ingatkan mereka supaya tidak merakam foto saya dalam keadaan sek si apatah lagi muat naik di laman s0sial,” katanya ketika dihubungi mStar.

Dalam pada itu Haneesya berpendapat, dalam isu ini dia tidak melakukan kesalahan kerana gambar tersebut dikongsi oleh orang lain sehingga mencetvskan kontr0versi.

“Bila mereka muat naik gambar tu, pada saya ia bukan sal4h saya sebab mereka yang berbuat demikian. Bagi saya pula, saya dah cuba yang terbaik untuk pastikan gambar itu dihapvskan bukan kerana saya takvtkan kec4man tapi saya pun tahu gambar macam tu tak patut dikongsi di media s0sial kerana boleh menyebabkan kemar4han orang.

“Jadi… tak wajar ada pihak nak tuduh saya mempermainkan agama, saya tak jahil sampai tahap macam tu lagi,” tambahnya.

Dalam pada itu, Haneesya memberitahu bahawa mesej yang cuba ditonjolkan menerusi gambar tersebut ialah peranan skarf yang boleh ditampilkan dalam pelbagai gaya.

Ia bukan merujuk kepada tudung sahaja tetapi jenama tersebut mahu dia menggayakan selendang itu ala-ala ‘old school’.

“Menurut apa yang mereka jelaskan kepada saya, ia bukanlah sehelai skarf semata-mata merujuk sebagai tudung sahaja, namun ia boleh dipelbagaikan macam ala-ala ‘old school’,” ujarnya.

Rata-rata netizen mendakwa strategi pemilik produk untuk membuat kontrovesi murahan demi melakukan produk tersebut. Cukup-cukup gosip/topik buruk je pasal Hanee ini, harap adalah berita lebih enak untuk didengar lepas ni yer.. Chill

Sumber mstar

2 Comments

  1. Bodoh, klau betul gmbr diambil hnya sparuh, kenapa pkai kasut cantik2? Xkn xnak kot tnjuk kasut? Baik kaki ayam je klau gmbr promo produk tu sparuh. Mestilah kau tau semua hal sbb kau kta xbodoh agama kan?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*