Demi Tugas Mamat Sepah DedahPerihal Sepanjang PKP Yang Dilalui Isterinya

Umum tahu yang pelawak, Mamat Sepah dan Diana Ibrahim sah bergelar suami isteri pada 2 Mac lalu di di Kulai, Johor. Bagi Mamat, mereka pasangan yang baru mendirikan rumah tangga baru-baru ini akui kasihan melihat isterinya yang terpaksa bertugas dan berkawal sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan.

Mamat berkata, isterinya yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam turut dibekukan cuti sehingga pandemik COVlD-19 betul-betul pulih.

Pertemuan di balai polis mmbawa hingga ke jinjang pelamin dan mudah2an bertemu di syurga…aameen.. Selamat menyambut hari polis yg ke 213 utk isteri ku tersayang @_cik_nana dan warga @pdrmsia_official semua…selamat bertugas menjaga keamanan negara di saat getir ini..smoga allah mnjaga kamu smua dan di hindari dari segala musibah..aameen..smoga syurga tempat anda semua..aameen..

“Kesian bini aku, tak cukup rehat…Kadang tu duduk depan TV pun terlelap. Nak kejut tak sampai hati sebab aku tahu dia letih.

“Sepanjang PKP ni, aku jadi pendengar setia dia yang sedih dengan orang-orang degil dan ingkar PKP di kawasan sini.

“Isteri aku kata, kalau boleh polis pun tak mahu tangkap orang, tak mahu marah-marah dah halau suruh balik rumah…tapi disebabkan terpaksa tugas, kena buat juga,” katanya.

Tambah Mamat, sepanjang PKP ini rutin hariannya juga berubah iaitu ‘bertugas’ menghantar isteri pergi dan balik kerja.

“Dia tak minta aku hantar dia pergi kerja tapi aku yang volunteer. Berkorbanlah sikit untuk isteri…Tengok dia penat pun dah tak sampai hati.

“Kalau nak diikutkan hati ni rasa bersalah sebab tak sempat pun nak bawa isteri pergi berbulan madu dan rasa macam ‘pengantin baru’.

“Raya tahun ini pun mungkin di Shah Alam sahaja kalau rantaian wab4k ini tak putus. Lagi pun isteri kena kerja,” katanya.

Sumber Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Kredit: Vanillakini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*