Sekali Lagi Eina Azman Buat Ramai Kagum Dan Terharu

Dari Abu Umamah bin Shuday bin ‘Ajlan RA, ia berkata; Rasulullah SAW bersabda, “Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu memberikan kelebihan hartamu, maka itu sangat baik. Jika tidak, itu sangat jelek bagimu. Kamu tidaklah dicela karena kesederhanaanmu. Dahulukan orang yang menjadi tanggunganmu. Sebab, tangan di atas (orang yang memberi) lebih baik daripada tangan yang di bawah (orang yang meminta).” (HR Muslim).

Ketika berlakunya ancaman v1rus COVID19, bukan sahaja kesihatan yang terganggu malah ekonomi negara dan juga rakyat turut terkesan. Sejak bulan lalu, perniagaan makin merudum kerana orang ramai kurang membeli dan keluar kerana takut anc4man w4bak COVID19.

Sejak dikeluar perintah kawalan berkurung dari pihak kerajaan, peniaga-peniaga kecil juga telah hilang tempat mencari nafkah, ada juga pekerja di syarikat-syarikat yang terpaksa cuti tanpa gaji. Jika dilihat secara menyeluruh w4bak COVID19 ini mampu melumpuhkan sesebuah negara, oleh itu Perdana Menteri merayu agar rakyat Malaysia patuh akan saranan yang ditetapkan bagi mengelakkan w4bak ini terus menular.

Disaat rakyat berpusu-pusu membeli barangan keperluan asas hingga ada yang membuat ‘panic buy’ , sebenarnya terdapat ramai lagi yang hanya mampu melihat kerana golongan ini tidak mampu untuk membeli barangan makanan untuk dijadikan simpanan.

Oleh itu selebriti Datin Paduka Eina Azman dan suami terpanggil untuk membantu golongan ini. Terdahulu Datin Eina memuat naik status di Instagram beliau mencari rumah anak yatim atau keluarga yang susah untuk dibantu.

Assalamualaikum semua.

Minta tolong share rumah anak2 Yatim, Oku, Rumah orang Tua ya.

Thank you

Perkongsian yang dibuat oleh Datin Eina mendapat pelbagai reaksi dan pujian dari para pengikutnya. Diharapkan dengan perkongsian ini, ramai lagi golongan yang berkemampuan dapat membantu sesiapa yang memerlukan, tambah lagi dalam keadaan yang sangat genting ini.

hambaallah3037 sekali lagi hamba Allah eina_azman ni buat smua terharu..alhamdulilah moga bhgia 1 fmily till jannah

safura.sahedan rumah kasih nurul hasanah di ampang. ade page di facebook.

nad_amran Smoga datin dmurahkn rezeki dan dirahmati Allah sllu..

Melalui insta story yang dimuat naik, pasangan ini dilihat memborong barangan keperluan asas seperti beras, pampers, susu dan pelbagai lagi lalu diberikan kepada penduduk rumah flat PPR. Jelas dapat dilihat wajah gembira penduduk di sana yang mendapat bantuan dari pasangan ini.

Vide0 :

Bagi Datin, beliau percaya apabila seseorang untuk memberi dan bersedekah, rezeki pasti akan bertambah. Tahniah dan terima kasih kami ucapkan buat Datin Eina dan suami. Kami doakan semoga terus dimurahkan rezeki.

Membiasakan diri bersedekah merupakan sikap terpuji. Tidak semua orang mampu melakukannya. Diperlukan latihan agar menjadi perilaku keseharian dan membentuk sikap mental dermawan. Ketika sudah terbangun sikap dermawan dalam diri seseorang, ia akan senantiasa berupaya memberikan apa yang bisa diberi setiap harinya. Hidupnya selalu optimistis. Yakin bahwa apa yang diberikan, hakikatnya bukan berkurang, justru bertambah. Sungguh mulia orang yang menjadikan kebiasaan bersedekah sebagai jalan hidupnya.

Sumber: BSM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*