Setelah Kian Lama, Isv Hadiah Tanah Lot Banglo Aishah Dibawa Ke Mah.kamah

Kuala Lumpur: Selepas empat tahun, isu hadiah tanah lot banglo penyanyi lagu Janji Manismu, Aishah, nampaknya belum menemui jalan penyelesaian.

Semalam, Aisyah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin memuat naik hantaran di Instagram berkongsi mengenai tindakan undang-undang yang diambil terhadap penaja hadiah untuk program Gegar Vaganza musim keempat (GV4) yang menobatkannya sebagai juara.

“Puas sudah menunggu, cuba berbincang dan selesaikan dengan cara baik. Sudah lebih empat tahun masa diberi untuk tuntutan hadiah tanah GV4,” tulisnya.

Menurutnya, tuntutan daripada pihaknya tidak diberi perhatian serius oleh pihak berkenaan yang terdiri daripada tiga individu.

“Jadi tolonglah jangan ada yang komen ‘mengapa tak nak selesaikan dengan baik’. Dah cuba dan empat tahun kemudian tuntutan kami masih tidak diberi perhatian yang serius. Jadi, ke mahkamahlah kita, okay,” tulisnya.

Aishah ketika dihubungi berkata, pihaknya sudah memberikan masa yang terlalu lama kepada individu-individu itu untuk memberikan maklum balas. Namun pihak mereka seperti tidak mengendahkan tuntutan itu.

“Pada awalnya, sudah hampir setahun juga pihak kami bermesyuarat dengan mereka dan mereka memaklumkan bahawa syarikat mereka berdepan sedikit masalah.

“Apabila pihak mereka meminta sedikit waktu kami bersetuju untuk memberikan masa sehingga Februari tahun seterusnya. Dalam kata lain pada ketika itu sudah lebih setahun selepas GV4.

“Namun, mereka kembali menyepi dan apabila pihak kami cuba menghubungi mereka mereka seperti tidak mengendahkannya,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Aishah, individu terbabit juga tidak hadir ketika sesi persediaan untuk perbicaraan sekali gus, pihak Aishah perlu mengikut prosedur undang-undang iaitu untuk mengiklankan di akhbar.

“Ini salah satu prosedur dan kami kena cari mereka menerusi iklan. Selepas itu, sekiranya masih belum ada sebarang maklum balas, saya pun tak pasti sama ada waran tangkap boleh dikeluarkan atau mahkamah boleh teruskan saja dengan kes itu tanpa kehadiran mereka,” katanya.

Aishah juga menasihatkan kepada mana-mana individu atau organisasi yang ingin menaja hadiah untuk apa saja pertandingan supaya memastikan hadiah itu wujud sebelum memulakan tajaan.

“Kalau boleh pastikanlah hadiah yang dihebahkan dan dijanjikan itu sudah ada sebelum mulakan sesuatu pertandingan. Ini penting untuk mengelakkan perkara sebegini berulang,” katanya.

Ketika menjuarai GV4 pada 2017, Aishah dijanjikan beberapa hadiah dan salah satunya adalah tanah lot banglo, namun mendakwa pihak penaja hadiah itu menukar hadiah itu kepada saiz tanah yang lebih kecil.

Sumber : Hmetro

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Warung KekayuApa

Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau
segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*